Returer/reklamation

chevron-down-solid
chevron-down-solid
Kan jag själv välja speditionsfirma för att returnera ett lekredskap från FATMOOSE?

Av logistiska skäl kan vi tyvärr inte erbjuda dig ett val av speditör. Det är inte heller möjligt för oss att vidarebefordra information från speditionsfirman, eftersom de ofta arbetar med underleverantörer under leveransen.

chevron-down-solid
chevron-down-solid
Vad gör jag om jag vill returnera en vara?

Om de varor som ska returneras är speditionsvaror samordnar vi gemensamt med dig ett hämtningsdatum för speditionsfirman och tar hela kostnaden för returen. Om paketen däremot är mindre ber vi dig att returnera dem själv till en pakettjänstleverantör som du väljer.
Tips: Välj alltid samma pakettjänstleverantör som var ansvarig för att leverera dina varor. Detta är vanligtvis det billigaste alternativet.

chevron-down-solid
chevron-down-solid
Kommer FATMOOSE att bekräfta mottagandet av min retur?

Så snart vi har fått din retur får du naturligtvis ett e-postmeddelande från oss, där vi bekräftar mottagandet av din retur.

chevron-down-solid
chevron-down-solid
Hur får jag tillbaka mina pengar?

Återbetalningen beror på vald betalningsmetod. Om du har betalat för din beställning i förväg kan du skicka oss dina kontouppgifter så att vi kan behandla återbetalningen. Om du har beställt via PayPal, kreditkort eller Amazon är dina betalningsuppgifter redan lagrade och vi behöver inga ytterligare detaljer för att behandla din återbetalning. Vi ber dig också att notera att ersättningen kan ta upp till 14 dagar.

chevron-down-solid
chevron-down-solid
Hur länge har jag möjlighet att reklamera en vara?

Det finns ingen grundläggande reklamationsperiod. Våra trädelar är garanterade i 10 år och tillbehör i 2 år. Detta påverkar inte lagstadgade bestämmelser. Mer information finns också i våra ångerrätt.

chevron-down-solid
chevron-down-solid
Vad gör jag om min beställning är ofullständig eller skadad?

Trots våra pålitliga partners kan enstaka leveransskador inte alltid undvikas. Se till att en synlig skada noteras av leverantören på fraktsedeln. Vi ber dig att acceptera varorna ändå och kontrollera att de är fullständiga och oskadade med hjälp av monteringsanvisningen och att dokumentera eventuella skador med foton.
Kontakta oss sedan med hjälp av vårt kontaktformulär och skicka en komplett lista över de berörda komponenterna inklusive bilder till oss. Långa väntetider kan endast undvikas om listan över berörda komponenter är komplett.
Vi återkommer till dig så snart som möjligt med en lämplig lösning.

chevron-down-solid
chevron-down-solid
Kan jag vägra att acceptera ett FATMOOSE-lekredskap om det är kraftigt skadat?

Kan jag vägra att acceptera ett FATMOOSE-lekredskap om det är kraftigt skadat?
Trots våra pålitliga partners kan enstaka leveransskador inte alltid undvikas. Se till att en synlig skada noteras av leverantören på fraktsedeln. Vi ber dig acceptera varorna ändå och kontrollera att de är fullständiga och oskadade. Kontakta sedan vår kundtjänst med hjälp av kontaktformuläret. Vi kommer att se till att du får en ersättningvara så snart som möjligt.

chevron-down-solid
chevron-down-solid
Vad gör jag om jag vill byta en vara?

För att avbryta en beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst. Detta kan göras med hjälp av kontaktformuläret, per telefon eller via e-post. Om du skickar ett e-postmeddelande till oss ber vi dig att ange din e-postadress och ditt beställningsnummer. Vår kundtjänst kommer att kontakta dig så snart som möjligt för att diskutera nästa steg med dig.