Frakt och leverans
Vi levererar vår lekplatsutrustning till dig genom spedition. Du kan få mindre produkter och tillbehör med pakettjänst.
Eftersom vi har landsspecifika FATMOOSE-butiker i nästan hela Europa arbetar vi med ett stort antal speditörer. För mindre paket samarbetar vi med DHL, GLS, DPD eller UPS.
Säkerheten först - vårt motto vid förpackning! Du tar emot våra varor som är packade på ett säkert, robust och stadigt förpackat sätt, som paket eller på pall med skyddsfilm. Större paket, till exempel lekställningar eller gungor, levereras lika säkert till dig av speditören ända till trottoarkanten.
Trots våra pålitliga partners kan enstaka leveransskador inte alltid undvikas. Se till att en synlig skada noteras av leverantören på fraktsedeln. Vi ber dig acceptera varorna ändå och kontrollera att de är fullständiga och oskadade. Om du inte är nöjd med något kan du kontakta vår kundtjänst genom kontaktformulär under ämnesraden "Garantier". Vi kommer att se till att du får en ersättningvara så snart som möjligt.
I grund och botten: En beställning, en leverans! Om du inte har handlat så mycket att allt helt enkelt inte passar i ett paket. Beroende på situation och volym kan våra barnsängar och små lekställningar också skickas i flera paket.
Tyvärr är detta inte möjligt av organisatoriska skäl. Leveransen är gratis till trottoarkanten - och sedan är det din tur.
Om du behöver skjuta upp leveransdatumet med kort varsel är allt du behöver göra att ringa oss på +46 (0)101 388 061. Det kan dock uppkomma lagringskostnader och extra kostnader hos speditören, vilka kan behöva betalas av dig med förbehåll och beroende på situationen. Kontakta vår kundtjänst per telefon för mer information.
Vi ber dig att undvika denna situation så långt som möjligt för att undvika extraarbete och extrakostnader för alla inblandade parter så mycket som möjligt. Om det är absolut omöjligt för dig att hålla den avtalade tiden går vi in: I detta fall kommer speditören att kontakta oss och vi kommer i vår tur att kontakta dig för att komma överens om ett nytt leveransdatum.
Dessutom täcker vi gärna leveranskostnaderna vid speditionsleveranser och beställningar på 50 € eller mer för den första leveransen. Om en andra leverans krävs kontrollerar vi dock med speditören i vilken utsträckning extra kostnader kan uppstå, som vi måste reservera oss för.
Även om vi gärna skulle vilja hälsa på var och en av våra kunder personligen är det tyvärr inte möjligt att hämta produkter på plats av organisatoriska skäl.
Tyvärr är det i allmänhet inte möjligt. Men naturligtvis kan du också välja en adress som leveransplats där en person du litar på tar emot varorna åt dig.
Tyvärr är detta inte möjligt av organisatoriska skäl. Vi försöker dock att få de beställda varorna till dig så snabbt som möjligt.
Du har möjlighet att komma överens om leveransdagen tillsammans med speditören. Det exakta leveransdatumet bör dock vara senast tre dagar efter att speditören har kontaktats. Annars kan lagerkostnader och extra kostnader uppkomma vilka betalas av dig med förbehåll och beroende på situationen.
Leveransen är kostnadsfri! Undantag finns för öar och svåråtkomliga områden. Mer information hittar du här: Beställning och leverans.
Känslan av oavbruten semester har ett pris: Ja, det tillkommer avgifter i detta fall. Du hittar dem i vår butik för ditt land/din ö.
Så snart din beställning lämnar vårt lager får du en leveransbekräftelse. Kontakta vår kundtjänst för mer information om leveransstatus.
Vi håller dig uppdaterad om statusen för din beställning och meddelar dig under hela beställnings- och leveransprocessen. Så snart din beställning är klar för leverans och efter att din beställning lämnar vårt lager kommer du att få ett e-postmeddelande med ytterligare information.
Om din beställning omfattar en speditionsleverans kommer speditören att kontakta dig för att bestämma ett leveransdatum med dig. Om det gäller en paketförsändelse kommer du att få en spårningslänk från paketleverantören efter att varorna har skickats ut, så att du kan se status för din leverans när som helst.
Om du beställer flera varor, var och en med olika leveranstider, kan du alltid använda den längsta angivna leveranstiden som vägledning. Observera också att din leverans kan bestå av flera paket.